zaterdag 18 maart 2017

Tips om je dag beter te beginnen!

Hi,

Zelf heb ik er veel moeite mee. Het liefst snooze ik de hele ochtend door en stap ik rond 13:00 mijn bed uit. Maak ik daarna een lunch en sla ik mijn ontbijt over, maar dit kan anders. Maar hoe? Bij ieder persoon is dit anders, maar vandaag ga ik een paar tips behandelen hoe jij je dag beter kan beginnen en wie weet komen ze van pas.



Neem de tijd
Dit is voor mijzelf echt een lastig puntje. Het liefst lig ik uren lang in mijn nest en snooze ik dus de hele tijd door. Ik ga pas uit mijn bed, als ik weet dat ik echt op moet schieten. Als ik bijvoorbeeld om 08:00 weg moet en ik weet dat ik er 10 minuten over doe, ga ik ook pas 07:50 uit bed. Dat is dus echt geen aanrader. Het beste is om rustig aan te doen en voor alles echt de tijd te nemen. Als je dan iets vergeet om te doen, heb je nog alle tijd om het te doen. Als ik bijvoorbeeld iets vergeet, dan kom ik eigenlijk al te laat. Kom dus op tijd je warme nest uit!

Verheug je ergens op
Ga je vandaag iets leuks doen, of is het mooi weer? Zorg ervoor dat je iets in gedachten neemt waarop je je kan verheugen. Je stemming veranderd vaak ook meteen en er komt een grote glimlach op je gezicht. Als er vandaag iets niets is om je op te verheugen, denk dan aan een andere dag in de week die wel leuk is. Weet dan dat je deze dag moet doorstaan en dan helemaal los kan gaan. You can do it!

Zet muziek op
Zelf kan ik echt niet zonder. Als het stil is, moet ik altijd muziek horen en ook als het geen ochtend is. Het liefst heb ik de hele dag muziek op. Als ik reis, maar ook als ik in bed lig of als ik werk aan school. Hetzelfde geldt voor de ochtend en vooral als ik een afspeellijst opzet met leuke deuntjes en happy muziek. Dit maakt mijn hele dag altijd helemaal goed. Het nadeel is wel dat ik dan de hele dag die nummers in mijn hoofd blijf houden... ;)

Hoe sta jij altijd op in de ochtend? Met een glimlach of een chagrijnig gezicht?

Liefs,
Marit

Geen opmerkingen: