maandag 2 januari 2017

Trots op Furtjuh.

Hi allemaal,

Furtjuh, oftewel Rutger Vink. Je kent hem vast wel. Hij is een van de grootste internethelden op YouTube. Voorheen, toen ik hem net leerde kennen, kende niemand hem nog. Toen was ik verbaasd dat iemand hem kende, maar nu ben ik juist verbaasd als iemand hem niet kent. Gek toch wel, maar eigenlijk kan ik dit samenvatten in één woord: trots.

foto: FURTJUH

3,5 jaar geleden
Furtjuh leerde ik meer dan 3,5 jaar geleden kennen. Eerst keek ik naar de video's van Diana Leeflang (D Is For Dazzle), maar toen ik Rutger zijn kanaal ontdekte was ik meteen verkocht om Rutger zijn humoristische, creatieve en originele video's. De video's zoals Furst Dates, Wok Als Rihanna, maar ook de I Don't Need Tags parodie kwamen toen online. Hij had nog maar een paar duizend abonnees, een paar vaste kijkers en het woord Furmilie was nog niet eens geboren. Laat staan de Stay Furbulous pose. Toen was het gewoon nog 'doei' met een zwaaibeweging. 

Op dit moment
Bizar hoe dit eigenlijk allemaal gegroeid is, maar zo geweldig. Ik vind het heel mooi om te zien hoeveel mensen Rutger nu kennen, hoeveel mensen nu fan zijn en elke keer om half fur klaarzitten voor een nieuwe video. Als ik nu naar Rutger kijk word ik zo blij. Hij is van zo iets kleins uitgegroeid tot de top van de YouTubers. Hij krijgt duizenden kijkers per week, hij heeft zijn eigen theatershow, en iedereen wil met hem op de foto. Ik heb echt een trots gevoel.

Dankzij hem
Door hem ben ik YouTube steeds leuker gaan vinden. Door hem kende ik steeds meer YouTubers, ga ik naar VEED, ga ik naar andere meet&greet events, maar ook ben ik begonnen met mijn eigen kanaal. Ik wou het al zo lang, maar twijfelde voor de reactie's. Nu denk ik: #leukgenoeg. Als ik YouTube video's maken leuk vind, dan doe ik dat en heb ik gewoon poep aan de rest. Door o.a. #leukgenoeg heb ik kunnen zien dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet, wat je leuk vindt of hoe je bent, want iedereen is #leukgenoeg. Een hele mooie wijze les die Rutger heeft verspreid, want echt waar: iedereen is #leukgenoeg.

Ik wil Rutger heel erg bedanken, voor zijn geweldige video's. Al die jaren lang.

Liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: