dinsdag 22 november 2016

Favoriete muziek van dit moment | Sept/Okt "16

Hoi allemaal,

Wat een lange tijd geleden dat ik hier iets op heb geplaatst. Ik heb hier voor geen tijd gehad, want ik zit met school, YouTube, uitjes en sinds kort heb ik ook een vast item in een radioprogramma bij een lokale omroep. Vaak deel ik de tijd wel in, maar vaak gaan die dingen voor dan mijn blog. Ik typ dit ook in de trein, want ik verveel me. Ik denk dat ik moet gaan beginnen met een serie, zodat ik elke keer als ik in de trein zit een aflevering kan kijken. Zo gaat de tijd natuurlijk ook sneller.

Maar eerst, dit artikel. Het leek mij erg leuk om weer een aantal toffe nummers met jullie delen waar ik echt dol op ben. Soms deed ik dat hier op mijn blog, maar vaak deelde ik de muziek via YouTube. Ik merkte heel erg dat de content niet heel erg sterk was, dus deel ik het via mijn blog voortaan. Het zijn nummers van de afgelopen paar werken. Ik deelde de laatste tijd mijn muziek niet meer, maar maakte gebruik van mijn eigen Spotify afspeellijst die ik elke keer weer opnieuw aanvul. Als je daar interesse in hebt, kan je hier klikken voor de lijst. Ik houd graag de afspeellijst zo klein mogelijk, zodat er ook echt alleen maar muziek tussenstaat die ik op dit moment geweldig vindt. Maar laten we ze maar eerst hier plaatsen:



Ariana Grande ft. Nicki Minaj – Side To Side
Eerst moest ik nog echt wennen aan dit nummer, maar het nummer is eigenlijk zo ontzettend goed. Telkens als ik fiets en dit nummer op heb, dan wil ik meteen fietsen op het ritme. Dit komt omdat ze in de clip fietsen, haha.

Alessia Cara – Scars To Your Beautiful
Ik kende dit nummer nog niet lang, maar dankzij Marije Zuurveld haar video vind ik dit nummer echt geweldig. Ook de opbouw vind ik echt heel tof. Elke zoveel seconde komen er verschillende beats en sounds bij.

Bastille – Send Them Off
Deze hoef ik eigenlijk niet toe te lichten, want was is Bastille een ongelofelijke toffe band. Ze hebben zo’n goede sound. Ik heb het hele album al geluisterd en ik vond dit nummer er ook echt uitspringen. Heerlijk!



Douwe Bob – Jacob’s Song
Wauw. Gewon wauw. Ik vind veel nummers van Douwe goed, maar dit nummer is zo geweldig. De tekst die hij gebruikt is heel erg mooi. Douwe is sowieos al een hele goede artiest, maar dat laat hij met dit nummer wel heel goed merken. Wauw!

Kraantje Pappie ft. Bizzey – De Manier
Ja! Deze is zo geweldig. De eerste keer toen ik hem hoorde, bij Domien in zijn uitzending, vond ik hem al echt heel vet, maar nu heb ik hem al zo vaak gehoord heb wordt hij steeds beter. De tekst ken ik bijna uit mijn hoofd en ik ga altijd helemaal los. Wat een goed nummer is dit!

Youngr – Out Of My System
Ik word hier zo ontzettend gelukkig van. Zijn stem, maar ook de sound is heel erg vet. Ook zie ik Domien steeds voor me met een rode knop, haha. Hij heeft deze gebruikt voor o.a. zijn promovideo’s. Telkens zie ik dat voor me haha.

K├Âlsch – Grey
De ene begint met een trompet, en de ander komt er gelijk achteraan. Er zijn op dit moment zoveel nummers met dit effect, maar het blijft toch telkens zo tof. Ik vind wel dat het introotje heel erg lang is, maar op de radio hoor je dat niet.



Teske – Opnieuw
Ja! Teske! Teske heeft een paar nieuwe nummers uitgebracht en dit is haar single. De tekst zit zo goed in elkaar en de videoclip is zo awesome. Ik ben zo trots op Tekse. Ik ben ook bij haar eerste concert geweest en iedereen kon het meezingen. Nu ik eraan denk krijg ik meteen weer kippenvel.

Dua Lipa – Blow Your Mind (Mwah)
Misschien wel mijn favoriet van het hele jaar. Dit nummer zit zo goed in elkaar en ik ga er altijd helemaal los op. Dua Lipa is sowieso al een hele goede artiest, maar dit nummer vind ik zo vet. Aaah! Ik kan ook alles meezingen en ik dans altijd mee. Op dit nummer kan ik niet stil blijven zitten.

Little Mix – Shout Out To My Ex
Little Mix. Ik volg hun al jaren en ze groeien zo erg. Eerder werden ze nooit gedraaid op de Nederlandse radio, maar gelukkig is daar verandering in gekomen. De clip van dit nummer is ook zo vet. De make-up van Perrie vind ik het mooiste. Love it!

Sophie Francis – Walls
Als je het aan mij vraagt: de nieuwe Martin Garrix. Sophie is Nederlands en gaat zo lekker op dit moment. Haar nieuwe single: Walls, is ook zo ontzettend goed. Ik kan niet wachten om meer van haar te horen. Ze is top!


John Mayer – Love On The Weekend
Ik was zo blij toen deze online werd gezet! Na een hele lange tijd heeft hij weer wat online gezet, en het is zo goed. John zijn stem is ook zo heerlijk en rustig om naar te luisteren. Vooral op een avond met kaarslicht en zachtjes John Mayer. Ik zwijmel ondertussen weg.

Clean Bandit ft. Sean Paul & Anne-marie
Oh, lord. Dit nummer is zo fijn en zo goed. Ik vind Clean Bandit sowieso echt al top. Met het nummer Tears was ik echt verkocht van hun sound. Ik zing altijd heel hard met dit nummer mee en dans er helemaal op los. Logisch, want wat een geweldig nummer.

Hailee Steinfield ft. Grey & Zedd – Starving
Hailee kan je misschien kennen van Love Myself, maar Hailee heeft naast dat nummer nog veel meer toffe nummers waaronder Starving. Ik vind dit zo’n lekker nummer!

Zara Larrson – Ain’t My Fault
Dit nummer pikte ik helaas te laat op. Het nummer was er echt al heel lang, maar ik luister het pas sinds een tijdje. Ook vind ik dat de Nederlandse radio, dit nummer veel te weinig draaien. Hij is zo goed! Zara is een en al goed! Top!



Zoals je merkt zijn dit wel echt nummers van het hoogste level, vind ik. De afgelopen paar weken/maanden zijn er zoveel goede nummers uitgekomen. Ik als muziekliefhebber vind dat echt geweldig. Mijn hartje gaat er sneller van kloppen. Ik draai vaak de nummers achter elkaar, maar nog steeds blijven ze top.

Maar nu ben ik wel heel erg benieuwd wat nou jouw favoriet op dit moment is?

Veel liefs,
Marit.

Geen opmerkingen: